Ηθικολογίες



Είπα να γράψω δυο λόγια για τον άνθρωπο. Αλλά ποιος είμαι εγώ να γράφω ηθικολογίες μάτια μου; Ένας κανένας.
Δεν θέλω να σου κάνω κήρυγμα, δεν είμαι ικανός για κάτι τέτοιο. Κανένας μας δεν είναι. Οι συμβουλές είναι μόνο για τον απελπισμένο μας εαυτό.
Θέλω απλά να σου πω δυο λόγια, αλλά δεν ξέρω πως θα τα πάρεις. Πάντα αυτό φοβάμαι και πάντα αυτό θα φοβάμαι.
Είμαι ένας μικρός κανένας που θέλει να απορροφήσει το σύμπαν, αλλά φοβάται τις χρυσόσκονες και τα άδεια γύρω του ποτήρια.
Ξέρει να σκέφτεται ωραίες φράσεις, ασυμβίβαστες ηθικές και ιδανικές διεξόδους. Δεν ξέρει όμως να τα βάζει σε μια σειρά με τις κατάλληλες λέξεις και να στέκεται στα πόδια του αυτός ο μικρός κανένας.
Είναι που έμαθα την αξία της αγάπης γρήγορα. Μα η αγάπη θέλει και γαμημένες θυσίες. Κι εγώ έχω αρχίσει να λαβώνομαι από τα μαχαίρια.
Πολύ αργότερα έμαθα και την αξία του σεβασμού και πόσο σημαντικό είναι να αφήνεις έδαφος στο διαφορετικό. Να αφήνεις πολλά εκατομμύρια τετραγωνικά για να ζεις κι εσύ ελεύθερος.
Γι' αυτό εγώ θα το πω όχι για να τ' ακούσεις εσύ, αλλά εγώ και μόνο εγώ.
Αγάπα άνθρωπε, σεβάσου και κοίτα μην πάρεις τίποτα στα σοβαρά γιατί θα αδειάσεις κι εσύ σαν ποτήρι που γλείφουν τα χείλια ενός διψασμένου θηρίου και θα πεθάνεις.


Θανάσης Πάνου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Οι ερωτευμένοι... - Βαγγέλης Ραπτόπουλος

Δημήτρης Καταλειφός - Πίσω από τζάμια θολά

Κώστας Ακρίβος - Ανδρωμάχη